Komunikat startowy

Komunikat startowy VII edycji

1. Organizatorzy

Budowa tras i ogarnianie reszty problemów: Karol Wroński

2. Termin i miejsce imprezy

Impreza odbędzie się 25.08.2018 od około godziny 9 do około 18. Szczegóły lokalizacji startu zostaną podane dzień przed imprezą czyli 24.08.2018 o godzinie 20 i będą rozesłane mailowo do wszystkich zgłoszonych. Tylko zespoły zgłoszone i opłacone w terminie uzyskają informację o miejscu startu, nie będzie ona podana na stronie i nie będzie możliwości zgłoszenia się na starcie. Organizator nie zapewnia bazy - start i meta znajdują się na świeżym powietrzu.

3. Dojazd

Dojazd z Gdańska transportem publicznym zajmuje około 90 minut i jest to czas zbliżony do jazdy samochodem. Meta będzie zlokalizowana około 10 km od startu bez możliwości łatwego przemieszczenia się pomiędzy nimi stąd korzystanie z komunikacji zbiorowej jest silnie zalecane. Dla osób które z różnych powodów powodów muszą dojechać własnym samochodem będzie wskazane miejsce jego pozostawienia (inne niż start i meta) oraz sposób dojechania na start i powrotu z mety do parkingu. Wszystkie szczegółowe instrukcje wraz z godzinami odjazdów odpowiednich środków transportu zostaną przesłane w mailu informującym o lokalizacji.
Jeśli ktoś planuje dojazd z okolic innych niż trójmiasto i chce się dowiedzieć jak wcześnie musiałby wyjechać, czy ma możliwość dojechania komunikacją zbiorową lub to ile zajmie to przed zgłoszeniem może wysłać maila z zapytaniem.

4. Trasy i mapy

Rywalizacja rozegrana będzie w kategoriach:
  • TK - trasa trudna krótka, około 13 km, limit 240+60,
  • TT - trasa trudna, około 17 km, limit 330+90,
  • BT - trasa bardzo trudna, około 20 km, limit 360+90.
Trasa trudna krótka choć niewiele krótsza od trudnej dystansem będzie miała wyraźnie mniej punktów co czyni ją znacznie szybszą i łatwiejszą do przejścia. Mapy wszystkich tras będą kolorowe  w skali 1:12500 o aktualności z lat 60-tych. Wszystkie mapy (oprócz BT) będą zawierały pełną treść ale będą modyfikowane w zakresie dorysowania pewnych elementów drożni i rzeźby w celu ich uzupełnienia w okolicach punktów. Proces ten może być złośliwie wybiórczy. Usuwana drożnia będzie tylko na trasie BT. Podane limity czasowe są stosunkowo krótkie przy podanych dystansach ze względu na wyjątkowo przebieżny teren.

5. Zgłoszenia i opłaty

Zapisy rozpoczną się 14.08.2018 i będą prowadzone przez formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie internetowej do dnia 22.08.2018 do godziny 20. Po tym terminie formularz przestaje działać.
Opłata wpisowa dla osób zgłoszonych przez formularz internetowy wynosi 15 zł za każdą osobę w zespole. Wpisowe należy przelać na konto organizatora:
Karol Wroński 13 1090 1102 0000 0001 2362 1131
w tytule dopisując "Do Źrodełka - wpisowe" i podając osoby za jakie się płaci, trasy na które się zgłosiły i ewentualne zniżki z których korzystają.
Wpisowe prosimy przelać niezwłocznie po wysłaniu zgłoszenia i nie później niż przed godziną 20 w dniu 22.08.2018. Osoby płacące ostatniego dnia (co oznacza możliwy brak zaksięgowania wpłaty) proszone są o mailowe przesłanie potwierdzenia wpłaty do 23.08.2018 do 8 rano. Wynika to z faktu, że w czwartek rano będą drukowane mapy.
Zespoły na liście startowej bez potwierdzonej wpłaty zostaną w czwartek 23.08 o 8 rano skreślone z listy bez możliwości startu. Tylko zgłoszone i opłacone zespoły dostaną mail z lokalizacją miejsca startu.
Osoby zgłoszone ale rezygnujące ze startu proszone są o zgłoszenie tego faktu organizatorom mailowo przed końcem zapisów. W takiej sytuacji nastąpi zwrot całego wpisowego. Osoby zgłoszone i opłacone, które zgłoszą rezygnację później lub w ogóle nie pojawią się na starcie nie uzyskają zwrotu wpisowego.
Dzieci do lat siedmiu mogą startować za darmo jeśli nie pobierają swoich map lub za 5 zł jeśli pobierają mapy. Młodzież do lat 14 korzysta ze zniżki w kwocie 5 zł.

6. Harmonogram zawodów

Początek startów planowany jest około godziny 9. Otwarcie mety nastąpi około 12 a zamknięcie około 18. Szczegółowe godziny zostaną podane w mailu z lokalizacją imprezy.

7. Wyposażenie uczestników

Każdy uczestnik powinien wyposażyć się w kompas oraz trwały środek piszący: długopis lub pisak. Zaleca się posiadanie sprawnego telefonu komórkowego w celu ewentualnego wezwania pomocy lub poinformowania organizatorów o zejściu z trasy. Dla miłośników kąpieli zalecane ręczniki i kąpielówki - na trasie będzie kilka okazji do popływania rekreacyjnie.

8. Świadczenia startowe

Świadczenia mocno ograniczone ze względów logistycznych. Standardowo mapa, karta startowa i worki strunowe oraz naklejki. Ognisko na mecie w zależności od pogody - przy upale raczej będzie zbędne. Dla odważnych na mecie magiczne napoje energetyczne. Woda na mecie dla uczestników będzie dostępna ale w ilości ograniczonej przez możliwości logistyczne organizatora - niestety ktoś to musi nosić... Szczegóły około tydzień przed imprezą.

9. Postanowienia końcowe

Impreza odbędzie się bez względu na warunki atmosferyczne.
Impreza ma charakter turystyczny a zawodnicy startują na własną odpowiedzialność i ubezpieczają się we własnym zakresie.
Osoby niepełnoletnie startują w zawodach pod opieką dorosłego. Osoby do 14. roku życia mogą wystartować tylko i wyłącznie pod opieką opiekuna prawnego.
Osoby niepełnoletnie powyżej 14. roku życia startujące bez opiekunów prawnych muszą przedstawić zgodę tych opiekunów.
Za szkody wyrządzone wobec uczestników przez osoby trzecie jak i odwrotnie organizator nie odpowiada.

10. Kontakt do organizatorów

Wszelkie pytania można przesyłać mailowo:
karol.wronski9(at)gmail.com .